Pacientai net ir sirgdami sugeba įvertinti savo gydytojo emocinę būseną

Kartas nuo karto būnu skyriuose, kur gydomi jauni žmonės nuo įvairių dvasinių negalavimų: nepasitenkinimo savimi, baimių, nenoro gyventi, savęs žalojimo ir t.t. Ne taip paprasta jiems padėti ir rasti bendrą kalbą. Gydymo sėkmė šiuo atveju didele dalimi priklauso ne tik nuo gydytojo profesinių žinių, pvz. kaip gydyti medikamentais, bet taip pat didelė dalis gydymo sėkmės priklauso nuo nuoširdumo, sugebėjimo įsiklausyti į pacientą, išlikti jam tolerantišku ir empatišku, nežiūrint kaip nelengva su juo mums būtų. Pacientas be žodžių supranta mūsų jausmus ir nusiteikimą jo atžvilgiu.

Šias mano mintis patvirtino tokia situacija: daugiau kaip mėnesį stebėjau merginą, kuri į skyrių atvyko itin susikausčiusi, visko bijanti, atrodė itin emociškai tolima. Prabėgus mėnesiui, mačiau ją visai kitokią ir pasidžiaugiau su ja jos emociniu šiltumu. Į tai ji man atsakė: “taip, aš tai pati jaučiu, kad dabar aš esu emociškai šiltesnė ir labai džiaugiuosi dėl to, tik gaila, kad kai kurios gydytojos išliko man emociškai šaltos. Aš ilgiuosi savo gydytojos, kuri yra man artima ir kurios žodžiai mane taip greit pasiekia ir aš dėl to sveikstu…”.

Leave a Reply

